söndag 17 januari 2010

Söndags slö

Vi har nu kämpat med en förkylning i över en vecka men nu har den börjat ge sig. Vad urlakad och trött man blir men nu är det snart ny vecka och nya tag tas.

Återblick:
Det är så att när man drabbas om två saker ungefär samtidigt så är det den senaste händelsen som kommer i fokus. Det var jobbigt att man inte kunde sörja S när man ville det utan det var behandlingar och undersökningar som tog upp hela min vakna tid. Jag låg inne i 1,5 veckor till och under den tiden så började jag må lite bättre.
Men de visste inte riktigt vad som jag hade för diagnos än men de trodde jag hade Wegners Granlömatos. Jag hade bara problem med lungorna och jag utvecklade inte något annat så efter en tid så blev min diagnos Alveolit. Det är att man har inflamation i alveolerna som sitter längst ut i lungorna och när inflamationen upphör så blir lungan inte lika elastisk som innan det varit en inflamation där.
Man åkte in och ut på behandlingar i nästan 1 år och när jag på sommaren komm in en gång så sa min underbara läkare att nu får du gå över på tabletter för du har blivit så bra att det är okej. Jag blev överlycklig eftersom jag så gärna ville skaffa ett nytt barn men vi fick se hur det gick med tabletterna och sedan var jag tvungen att rådfråga mina läkare på neonatal. Jag åt tabletterna ett tag och så till nyår var vi på Östra och pratade med min läkare. Han avrådde oss att bli gravid på de tabletterna för det kunde göra så att jag fick ett bakslag i min sjukdom och han sa ditt liv eller ett barns och jag valde mitt eget liv. Då började våra tankar på adoption ta en form som ett alternativ. Men vi ville ändå vänta tills jag skulle få sluta med tabletterna.

Ha det gott Igelkott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar