onsdag 13 januari 2010

Förkylda

Idag så har jag och Meme städat ut julen, fast det har vi gjort i flera dagar nu men det sista har vi tagit idag. Vad underbart det är att ha en liten hantlangare när man håller på. Just idag så fick Bus följa med husse till jobbet och då får vi gjort lite mera här hemma. Men då undrar säkert många varför är vi inte ute i det fina och härliga vintervädret som det är idag, sol och -8. Jo, vi är förkylda båda två och idag är vi feberfria så det är en lugn dag hemma så ska vi allt ge oss ut imorgon.

Återblick:
Livet har ju blivit så omkastat hos oss sedan vi äntligen fick Meme. Men den väntan har varit lång och nu känner jag mig redo att berätta denna resa som vi gjort i vår familj för den som vill läsa.
Ja, var började den nu? Jo, det var i september 2003 då födde vi en ängel. Det var en liten tjej och hon komm i vecka 34 så det var inte så många veckor kvar tills hon skulle komma ändå så man hade ju börjat att förbereda och köpa lite saker och så var jag på en vanlig kontroll och då hittade de inte något hjärtljud. Jag blev helt kall och det for så många tankar genom huvudet. Jag fick upp till Östra och de konstaterade att så var ju fallet. Så ut kom hon som en liten ängel.

Men det var inte nog med elände som skulle drabba oss. För efter förlossningen så blev jag förkyld och den ville inte ge sig, jag hade väldigt svårt att andas och jag blev andfådd för ingenting så på begravningsdagen så ringde en läkare som bara skulle tala om att min urinvägsinfektion var borta. Han frågade också hur det var och jag talade då om att jag hade ont i höger vad och att jag var tung i bröstet och hade svårt att andas. Han sa till mig att du får åka direkt upp till östra så får dom kolla vad det kan vara. Men sa jag vi sitter mitt i begravningskaffet så kan jag inte åka imorgon? Nej, drick upp och åk upp sedan tackade han för sig och vi lade på. Jag kommer inte ihåg vad han hette men jag är övertygad om att han var en ängel för jag träffade eller pratade aldrig mer med honom. Min tid var inte inne än och nu har det gått över 6 år sedan det hände. En tanke slog mig och det är att vi kom hem med Meme i september så något visst är det med den lilla kille vi fått. han är ämmad för oss.

Ha det gott Igelkott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar