fredag 4 september 2009

Lång ledig

Gud vad skönt det kändes när jag äntligen klev ut från jobbet idag. Jag ska vara borta några veckor nu på heltid och sedan ska jag bara jobba en dag i veckan.
Jag ska då jobba med något som berikar mig jätte mycket och det är med min IT-tjänst som jag har på skolan. Den har gjort att man får in nya vinklar på mitt jobb i barngruppen och det berikar även att kunna dela med sig av nya saker som dyker upp till mina kollegor. Jag vill få dom att förstå att det inte bara är till ondo när det kommer nya program och annat utan att det faktiskt gör att det kan gå mycket lättare om man bara ger det lite tid.
Med att vara på jobbet en dag i veckan och få ren vuxen tid kommer att göra att man också tycker att det är roligt dom andra dagarna att vara hemma med honom och umgås med andra mammor i området. Det gör också att man inte kommer ifrån jobbet hel utan man har en liten insyn som gör att det inte blir så svårt att komma tillbaka när man väl ska göra det. Jag tycker också att det är bra att min man får vara hemma också och det ska ju han vara under hela tiden så det är inte något som kommer att vara i några månader. Bra va.

Ha det gott Igelkott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar