torsdag 3 september 2009

Färger

Hur man än gör så vill man ju ha lite färg omkring sig. Jag har alltid älskat förg och det har varit mycket rött och marint och svart. Nu har jag kommit in i en grön period. Det är lite grönt lite var stans. Man blir glad och rofylld av grönt. Nu idag så var jag och köpte färg till lillrummet och det kommer att bli jätte snyggt.
Det har nämligen varit vitt där men nu ska vi håla ränder som går uppiftån och ner och de kommer att vara ljusgröna och så kommer det att vara en turkos som gifter sig med den gröna färgen. Det kommer bli skitsnyggt.
Sedan köpte jag turkosa gardiner i ett sjockt material som håller värme och solslus ute.Detär bra eftersom rummet vetter mot morgonsolsidan. Eftersom jag köpt färdiga gardiner som bara är att lägga upp så ska mamma sy kuddfodral av tyget som blir över.
Säng lampan är sedan i den härliga ljusa gröna färgen som blir på väggen.

Nu ska jag jobba lite med ett fotoalbum som vi ska ta med oss och visa våran familj. Det bliren bra godnatt saga eller så på planet hem.

Ha det gott Igelkott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar